Terug van de zomerstop: laatste informatie over procedure (1 sept. 2021)

Beste begunstiger,

We hopen dat u een goede en gezonde zomervakantie heeft gehad ondanks corona. Er is intussen wel het een en ander gebeurd tijdens de zomerstop.
Onze advocaten hebben op 13 juli j.l onze Memorie van Grieven bij het Hof in Den Haag ingediendDit processtuk geeft aan waarom wij het niet eens zijn met de afwijzing van onze eis door de rechtbank. Onze eis houdt de vaststelling in dat de Pensioenwet in strijd is met de EU-pensioenwetgeving over het moeten aanhouden van buffers en daarom op dat punt niet van kracht hoort te zijn. De Staat heeft om uitstel voor een reactie daarop gevraagd en gekregen tot 21 september a.s. Daarna zal het Hof in Den Haag een zittingsdatum bepalen. Laten we hopen dat de datum nog in 2021 zal vallen.

Pensioenpetitie
Voor de pensioenpetitie van Samen voor een eerlijk pensioen (Samenvooreeneerlijkpensioen | Petitie 'Samen voor een beter pensioen') is sprake van een lichte stijging van ondertekeningen, zie onderstaande grafiek. Willen we in de politiek hier echte aandacht voor krijgen dan zijn veel meer handtekeningen nodig. Graag uw actie om uw bekenden te verzoeken om hun handtekening onder de petitie op de website te zetten. Op naar de 100.000 handtekeningen om dit onrecht van niet indexeren te stoppen.

3sep2021

Media

Verder komt er in de media een klein beetje aandacht voor de pensioenproblematiek. Eindelijk is BNN/VARA bereid gevonden om in Kassa aandacht te geven aan de oneerlijke situatie met onze pensioenen. Dat is zaterdagavond 4 september a.s. om 19:05 op NPO 1
Een week later is op zaterdag 11 september a.s. om 19:05 op NPO 1  weer aandacht voor het pensioendossier. Daar komt prof. Hans van Meerten, een van onze twee advocaten in de procedure van de Stichting Pensioenbehoud en KBO-Brabant tegen de Nederlandse Staat, in de uitzending aan het woord. Kijken dus!

Wij doen ook pogingen om steun te krijgen in de Tweede Kamer voor onze acties om dit huidige onrecht te stoppen.

Nieuwsbrief van Stichting Pensioenbehoud van 1 september 2021