Beste begunstiger,

Prof. Eduard Bomhoff laat in Wynia’s Week van 11 september in een krachtig betoog zien hoeveel schade DNB heeft aangericht bij de pensioengerechtigden.
De moderne wetenschappelijke inzichten leveren duidelijkheid over rendementen op de aandelenbeurs op de langere termijn. Een zorgvuldige schatting voor 16 landen (Federal Reserve Bank of San Francisco | The Rate of Return on Everything, 1870–2015 (frbsf.org) laat zien dat aandelen per jaar gemiddeld 5 procent extra opbrengen in vergelijking met staatsschuld. Waarom doen aandelen het zo veel beter? De aandelenbeurs heeft een veel grotere onzekerheid van jaar tot jaar met een standaard afwijking van bijna 20 procent.
Geen van de 16 onderzochte landen heeft ooit zo’n groot verlies laten zien op de heel lange termijn als waar pensioenfondsen mee moeten rekenen. De uitzonderingen in de geschiedenis komen voor rekening van Lenin (Rusland) en Khomeini (Iran) waar certificaten van aandelen na de revolutie alleen nog waarde hadden op het toilet.

Meld u aan met het aanmeldingsformulier  op de website én door een storting van tenminste € 10,- (bij voorkeur meer) op bankrekening NL61 ABNA 0485 373 882 t.n.v. Stichting Pensioenbehoud, want daarmee wordt u begunstiger.