Er is een handtekeningenactie gestart onder de titel “Kom in actie voor uw pensioen” die wordt ondersteund door 50PLUS, Omroep MAX, KBO-PCOB, KBO-Brabant, Stichting Pensioenbehoud, Vereniging Pensioenverlies, PVGE, SP, PVV, FvD en DENK.

De actiesite www.kominACTIEvooruwPENSIOEN.nl staat vanaf vanmiddag live.

De actie roept het kabinet met klem op een realistische rekenrente toe te passen. Pensioenfondsen maken al decennialang rendementen die gemiddeld tussen de 6 en 7 procent liggen. Maar bij het berekenen van de dekkingsgraad moeten ze net doen of ze amper 0,5 procent rendement halen.

De ondertekenaars vinden dat de huidige rekenmethodiek onhoudbaar is geworden en dat het kabinet moet stoppen de gepensioneerden arm te rekenen. Andere organisaties en politieke partijen overwegen ook mee te doen met de actie.

De deelnemende partijen willen de digitaal verzamelde handtekeningen in de vorm van een petitie aanbieden aan minister-president Rutte, minister Koolmees en Kamervoorzitter Arib. Samen zijn we sterk en kunnen we opkomen voor de miljoenen gepensioneerden die bij ongewijzigd beleid gekort dreigen te worden op hun pensioenen.

De ondertekenaars voelen zich hierin extra gesteund door de zaterdag gepubliceerde brandbrief van veertig prominenten onder wie veel economen en oud-topbestuurders. Ook zij dringen aan op een soepeler regime voor de pensioenfondsen.

Met vriendelijke groet,

Erik L. Daae

voorzitter Stichting Pensioenbehoud

Donaties voor pensioen- procedure

Naar aanleiding van de aankondiging van Stichting PensioenBehoud, KBO-Brabant en VVG-PGB om samen tegen de Staat te gaan procederen krijgen wij veel reacties; men wil graag financieel bijdragen.

DONEER HIER DIRECT

Meld u aan met het aanmeldingsformulier  op de website én door een storting van tenminste € 10,- (bij voorkeur meer) op bankrekening NL61 ABNA 0485 373 882 t.n.v. Stichting Pensioenbehoud, want daarmee wordt u begunstiger.

Handtekeningenactie!

kominactiebanner

Deze actie wordt ondersteund door 50PLUS, Omroep MAX, KBO-PCOB, KBO-Brabant, Stichting Pensioenbehoud, Vereniging Pensioenverlies, PVGE, SP, PVV, FvD en DENK.