Uw steun wordt gevraagd voor het Manifest “Red ons pensioenstelsel” en het manifest te ondertekenen op de website www.red-ons-pensioenstelsel.nl

red ons manifest

Lees hier het Manifest | Geef hier uw steun aan het Manifest!

De politiek en sociale partners willen het pensioenstelsel veranderen. Die verandering zal zeker geen verbetering betekenen. Ons unieke pensioenstelsel moet niet alleen voor de oudere generaties, maar juist voor de jeugd behouden blijven. Een onbezorgde oude dag moet ook voor hen beschikbaar blijven. Het is een groot goed dat Nederlanders hun leven na hun pensioen kunnen voortzetten zonder ernstige achteruitgang van het inkomen. Dat danken we aan ons huidige pensioenstelsel. Maar op dit moment wordt een historische vergissing voorbereid: de afbraak ervan. Daarom is dit manifest opgesteld, gericht aan alle mensen in het land, kinderen, jongeren, werkenden en gepensioneerden. Lever ons pensioenstelsel niet uit aan de markt van banken en verzekeraars!

Samen met KBO-Brabant, de Stichting Pensioenbehoud en een aantal pensioenactiegroepen in het land is een manifest geformuleerd dat met zoveel mogelijk handtekeningen moet worden aangeboden aan het nieuwe kabinet als dat – naar verwachting – medio oktober aantreedt. Het manifest is een vervolg op de actie “Stop de pensioenafbraak” van vorig jaar, een actie die uitmondde in een symposium dat aandacht kreeg bij Omroep MAX in de laatste uitzending van “Zwarte Zwanen”.

Stuur deze nieuwsbrief door aan alle mensen die u kent en vraag hen om ook dit manifest te ondertekenen. Mag ik op u rekenen? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Erik Daae